Cikkek : Swarovski - a sikertörténet |
Swarovski - a sikertörténet
2009.06.06. 12:51
A Swarovski a világ egyik vezető minőségi kristályékszereket gyártó cége. A sikertörténet az
alapító, Daniel Swarovskival kezdődött, aki 1862-ben született és már gyermekkorában magával ragadta a kristály és az üveg megmunkálásával születő termékek csodálatos világa. Többek között édesapja műhelyében is tanonckodott, majd az első elektronikai kiállításra kilátogatva, mindössze 21 évesen, megszületett benne az elhatározás, hogy forradalmasítja a kristálymegmunkálás területét. Siemens és Edison technikai újításaitól inspirálva kifejlesztett egy kristályvágó gépet, amely tökéletesre munkálja meg az anyagot. Ezzel új korszak nyílt a kristályok világában. A gépet 1892-ben szabadalmaztatta, 1985-ben pedig megalapította a Swarovski céget.
Tudva azonban, hogy tervei megvalósításához több vízre, energiára és egy gyárépületre van szüksége, illetve hogy titokban tarthassa a technológiát a konkurencia elől, Wattensbe költözött.
A cég azóta is családi vállalkozás, melyet a család negyedik és ötödik generációja vezet. 1985-ben nemzetközi nagyvállalattá alakult, megtartva ezzel anyagi függetlenségét.
A híres Aurora Borealis effektus az 1950-es években született Christian Dior francia divattervező közreműködésével. A megalkotásához nagyban hozzájárult az Északi Sark természetének színvilága. Sarki fénynek is nevezik.
A képen az a híres kristályegér látható, melyet 1976-ban gyártottak, ő lévén a világon a valaha volt első kristályszobrocska. Csillár-alkotóelemekből hozták létre és mindamellett, hogy az Innsbruck-i téli olimpia kabalafigurája lett, ez az apró kritály egérke hatalmas mérföldkövet is jelentett a kristály történelmében, hiszen vele vette kezdetét a „Silver Crystal” (ezüstös kristály) kollekció sikertörténete, amely azóta sok ezer gyűjtőt és rajongót vett le a lábáról.
A Daniel Swarovski lakberendezési tartozékok (Home Accessories) családja az exkluzív otthoni és irodai belső terek tökéletes kiegészítője. Az aszimmetrikus, absztrakt design, a csiszolt és a nyersanyag kombinációja teszi egyedivé ezeket a tárgyakat. Ezek az időtlen termékek is mutatják a Swarovski cég képességét az örökös megújulásra.
Az úgynevezett „Crystal Paradise” (kristályparadicsom) a természetből vette az ihletet. Nagy műgonddal és a legapróbb részletekbe menően, művészien mutatja meg a természetet. Élethűségüket az innovatív technológiáknak, az anyagok egyedi kombinációjának (pl. kristály és gránit) és az élénk színek végtelen tárházának köszönheti.
1977-ben egy újabb mérföldkő következett el a Swarovski történetében: betörtek az ékszerpiacra – először csak az Egyesült Államokban, majd egy évtizeddel később Nagy-Britanniában és Európában is. A fantasztikusan finom és precíz ékszerek elnyerte a divattervezők és designerek tetszését, ezzel pedig a Swarovski hamarosan a divatvilág közkedveltjévé vált.
A Daniel Swarovski kollkeciót 1989-ben hozták létre, kiváló minőségű ékszereket, táskákat és kiegészítőket kínál – emellett pedig tanúsítja a Swarovski-műhelyek szakértelmét. Csak a legfinomabb anyagok, egzotikus bőrök, drágakövek és briliáns kristályok választékából állítják elő ezeket a termékeket, így nem csoda, hogy számos kiemelkedő sztár választott innen kiegészítőt a vörös szőnyegen való megjelenéséhez.
A hírnév és siker egy rajongótábort is hozott a vállalatnak, 1987-ben ugyanis megalakult az úgynevezett SCS (Swarovski Collectors Society – Swarovski Gyűjtők Szövetsége). Minden évben Külön kiadvány jelenik meg a számukra, sőt, a híressé vált Lovebirds (Szerelemmadarak; az intimitás és együttlét gyöngyörű kifejezése) az első évfordulóra készült. A szövetség, mely azóta Swarovski Kristály Szövetségre változtatta a nevét, ma már több, mint 400.000 tagot számlál világszerte 35 országból.
1992-ben született meg a „Crystal Mesh” (kristály háló), amely szorosan egymás mellé szőtt kristályokból álló anyag. Többek között a Dolce&Gabbana, Chanel, Louis Vuitton tervezői rendszeresen dolgoznak ezzel az anyaggal, hogy hangsúlyozzák alkotásaikat. Számtalan apró kristály alkotja, egy négyzetméteren több mint egy millió csillogó darab ékesíti az anyagot. Könnyed, légies, átlátszó, rugalmas, vízálló.
1995-ben, a Swarovski századik évfordulóján aztán megnyílt a Kritallwelten – egy kristály fantázia világ Swarovski városában, Wattensben. Ez a második leglátogatottabb turista látványosság Ausztriában, amelyet már több mint 7 millió kristály-rajongó látott a megnyitása óta, a gyűjtők és rajongók körében majdhogynem zarándokhelynek számít.
Az új generáció tagja, Nadja Swarovski 2002-ben indította útjára a „Crystal Palace” (kristálypalota) kollekciót, újragondolva és újraélesztve a hagyományos értelemben vett csillár koncepcióját. A Swarovski kristályok teljes skáláját felhasználva az eredmény magával ragadó és lélegzetelállító.
The Three Graces – A három grácia a Swarovski jelenlegi központi motívuma. 2006-ban indult útjára és a görög mítosz, a három grácia történetét kelti életre. Zeusz lányai, Aglaia Euphrosine és Thalia tökéletes megtestesítői Swarovski három irányelvének: ragyogás, öröm és szikrázó bőség.
2008 márciusában Swarovski Tokióban nyitotta meg legújabb üzletét, a híres Ginza negyedben. Az üzletben megtalálható a
teljes Daniel Swarovski kollekció csakúgy, mint az ékszerek és kiegészítők nagy választéka. Az új design nagy sikerére való tekintettel 2008-tól kezdve a Swarovski valamennyi üzletét átalakítják az új építészeti koncepciónak megfelelően, melyek a híres japán tervező, Tokujin Yoshioka közreműködésével vált valóra.
A Swarovski a gyöngyfűzők szerelmeseinek is széles választékot kínál, a legcsodálatosabb színekben, a Swarovskira jellemző extrém precizitással és a legkülönfélébb formákban a Crystallized – Swarovski Elements kollekcióban.
Idén őszre (júniustól fokoztaosan) a Swarovski kivonja a piacról a közkedvelt 5301-es kristályokat és egy 5328-as megnevezésűvel helyettesíti. Az egyik ok egy új, szilikonos technológia, melynek révén sokkal ragyogóbb csillogást értek el a kristályokon. A másik ok pedig az egyediség, amelynek megtartására nagy hangsúlyt fektetnek.
A technológia révén az új kristályok több éllel rendelkeznek, ezzel finomítva még jobban a megjelenésükön és lekerekített az „övvonal”-uk (szerk. megj.: szabad fordítás, lásd a képen, mit is takar ez). Csupán a 2,5 mm-es méretben maradnak meg a régi technológiánál, ezek ugyanis annyira aprók, hogy gyakorlatilag már kivitelezhetetlen ennél több élt csiszolni rá! :) A régi és az új kristályok a legtöbb esetben kompatibilisek egymással, azaz ha valaki vegyíteni szeretné őket, nyugodtan megteheti. Egyébként az új kristályok ugyanolyan méretekben és színekben lesznek kaphatók, mint a régiek. Sőt, az áruk is változatlan marad az ígéretek szerint!
Lorelai
Forrás: www.swarovski.com
|