Cikkek : Hogyan terjeszd a hírt?! Tippek, trükkök a gyöngyékszereladáshoz |
Hogyan terjeszd a hírt?! Tippek, trükkök a gyöngyékszereladáshoz
2009.12.20. 22:37
A megfelelő reklám nagyon fontos pont a saját vállalkozás beindításakor, és nem csak akkor. Lássunk egy-két fontos, de gyakran elfelejtett dolgot, amelyekkel reklámozhatod magadat, az üzletedet és a tehetségedet.
"Szájhagyomány" - avagy az élő szó
Sokan állítják, hogy ez a legjobb módja a reklámnak és még többek szerint igazuk is van. Elsősorban mert ingyen van, azon kívül pedig nincs is annál jobb módja a hír terjesztésének, mint egy elégedett, boldog vásárló, aki mesél rólad az ismerőseinek. És persze nem csak azokon keresztül terjedhet a híred, akik már vásároltak tőled valami szép ékszert. Olyanok is továbbadhatják, akik csak látták, miket alkotsz, tetszett nekik a viselkedésed, és habár akkor éppen nem vásároltak tőled semmit, mégis elmesélik a családjuknak, ismerőseiknek, micsoda szépségeket láttak nálad.
Ahhoz, hogy ezt elérd, készíts például egy weboldalt (vagy egy manapság divatos blogot), vagy állíts fel egy ékszertartó állványt, esetleg készíts néhány próbadarabot, amit körbemutogathatsz. Ha egyik-másik megtetszik valakinek, szinte biztosan elmeséli majd másoknak is. Az is bölcs dolog, ha érdeklődést mutatsz a fogyasztók irányába és nem csak elmondod, megmutatod nekik, miket készítesz, de ki is faggatod őket, hogy mi is tetszik, tetszene nekik.
AZ ilyenfajta, személyes eladásban nagyon nagy előny, ha engeded, hogy a vásárlók, érdeklődők, nézelődők megfoghassák a termékeket. Kit érdekel, ha a távozásuk után újra kell rendezned a dolgokat, vagy kicsit gyakrabban kell kifényesítened ezt-azt? Hiszen tudományosan kimutatták, hogy a fogyasztók sokkal nyitottabbak a vásárlásra, ha megérinthetik a termékeket. És mialattők fogják és nézik a csodás gyöngyékszereket, te megejthetsz egy kellemes beszélgetést, felajánlhatod, hogy felpróbálják az adott bizsut - egyszóval a figyelmed és az érdeklődésed még hajlandóbbá teszi őket a vásárlásra.
Sokaknak frusztráló lehet, ha a vásárlók megfogdossák a termékeket és rendetlenséget csinálnak köztük - ezt a rossz érzést azonban nem jó kimutatni. Ha tehát arra a bizonyos élőszóra vágysz, nem elég hozzá "csak" remek és egyedi dolgokat álkotni: te is kellesz hozzá, na és persze az, ahogyan viselkedsz a vevőiddel.
Névjegykártya
Egy igen lényeges dolog. Ha már kemény munkával megalkottad azt a csodát, megtaláltad a személyt, akinek tetszik, megveszi, kifizeti... és aztán? Hagyod elmenni? Hát persze, hogy nem! Azt szeretnéd, hogy visszatérjenek, ehhez pedig az kell, hogy emlékezzenek rád. Amikor eladsz valamit, tégy mellé mindig egy kártyát is. A vásárokon az efféle kártyáket olyanok is elveszik, elteszik, akik épp akkor semmit sem vásárolnak. De lehet, hogy később meggondolják magukat, vagy elmesélik az ismerőseiknek, hogy miket látak - és akkor jól jön majd az a kártya! Sosem tudhatod, hogy a kártyád elsikkad majd a sok száz többi között, vagy éppenséggel kitűzik valahova, hogy mindig szem előtt legyen, ha szükség lenne ilyesmire. És ha már névjegykártyát csinálsz/csináltatsz, legyen egyedi és szembeötlő.
Ékszerállvány
Akárhova is készüljön, törekedj arra, hogy ez is legyen eredeti és szembeötlő. Tükrözze a művészi érzékedet és nyújtson tökéletes hátteret, környezetet a unkáidnak. Anyagban válassz szolíd színeket és finom mintákat, ami kiegészíti az ékszereidet. Próbálj természetes anyagokat választani, fát, követ vagy éppenséggel virágokat. Kosarak, agyagtányérok, tálak is megkapóak lehetnek. Nézz körül a háztartásodban és találj ki valami egyedit, ami odavonzza a tekintetet és kiemeli az ékszereid szépségét.
Légy kreatív és eredeti - és persze mindig kedves és magabiztos.
ÖSSZEGEZVE:
Amikor átgondolod, hogyan is reklámozhatnád magadat, emlékezz arra, hogy:
- Az emberek olyanokat reklámoznak másoknak, akiket kedvelnek.
- Az emberek olyanokat reklámoznak másoknak, akikre emlékeznek.
- Az emberek olyan emberektől vásárolnak, akiket kedvelnek.
|